#Creativeboobsupport
Kajsa Nordin Stockholm Din gåva till Bröstcancerförbundet!

#Creativeboobsupport

Genom att sy eller handarbeta och sedan sälja plagg, illustrationer, målningar, smycken eller andra hantverk skänker kreatörer en del av förtjänsten till Bröstcancerförbundets forskning. Under #creativeboobsupport samlas alster att spana in och kanske till och med köpa. Alla som vill i hela vårt avlånga land får vara med och skapa för att sälja! Försäljningstillfällen sker under den rosa månaden oktober på valfri plattform och en del av eller hela förtjänsten skänks sedan till denna gemensamma insamling. Vi är många som vet hur det är att leva med en bröstcancerdiagnos, antingen som drabbad eller som närstående. Varje timme får en kvinna i Sverige beskedet bröstcancer. Det är 8000 kvinnor per år. 80% överlever bröstcancer, en siffra som genom de senaste årtiondenas forskning haft en positiv trend. För att hjälpa fler behövs intensiv forskning och ökat fokus på prevention och tidig upptäckt. Rent krasst=mer pengar ger förutsättningar att rädda liv.

2021-08-20 2021-11-07

Kajsa Nordin