Tillsammans för bättre liv
Bonliva - We Connect Care Stockholm Din gåva till Bröstcancerfonden!

Tillsammans för bättre liv

Alla känner vi någon. Bröstcancer är den vanligaste cancersjukdomen hos kvinnor i Sverige och varje år får omkring 8000 kvinnor och 60 män det ofattbara beskedet: - Du har bröstcancer. Men vi börjar se ett litet ljus i tunneln. Sedan det svenska mammografiprogrammet infördes har prognosen för bröstcancer förbättrats avsevärt och många botas. Vårdhjältar runt om i Sverige kämpar dagligen mot sjukdomen, dels genom preventiva insatser och dels med att så många som möjligt som diagnosticerats med cancern ska överleva sin diagnos. Precis som Bröstcancerförbundet vill vi på Bonliva att ingen ska drabbas av bröstcancer. Tyvärr är vi inte där riktigt ännu, men genom gemensamma insatser kan vi göra stor skillnad. Dagligen åker Bonlivas röntgensjuksköterskor, onkologer, radiologer mfl landet runt för att stärka upp cancervården där de behövs som allra mest. Vi vill ge dem och alla andra vårdhjältar bästa möjliga förutsättningar för att genomföra sitt jobb - därför är det viktigt för oss att bidra till bröstcancerforskningen som officiell Rosa Oktober-sponsor. *SKÄNK PENGAR I VÅR INSAMLING SÅ MATCHAR VI BELOPPET* För att få ihop så mycket pengar som möjligt till Bröstcancerförbundets viktiga arbete så matchar vi alla bidrag upp till 30 000 :-. Med andra ord: skänker du 100 kronor så skänker vi på Bonliva 100 kr fram tills att vi tillsammans nått vårt uppsatta mål under Rosa Oktober. Välj att vara anonym om du vill och bidra med det som passar dig, ingen summa är för liten! Dessutom får de första 20 personerna som bidrar ett silverarmband i nickelfritt stål. Maila marknad@bonliva.se med din adress. Tack för att du bidrar! #Tillsammans - för bättre liv

2019-10-04 2019-10-31

Bonliva - We Connect Care