Bidrag till Bröstcancerförbundet
MU Stockholm Din gåva till Bröstcancerfonden!

Bidrag till Bröstcancerförbundet

Mer än bara mindfullness - Minds Unlimited startar nu insamling till Bröstcancerförbundet. Mindfullness har bara de senaste åren slagit igenom i Sverige och har blivit allt mer populärt på arbetsplatser som en del i friskvårdssatsningen. Minds Unlimited erbjuder revolutionerande ledarskapsutbildningar och workshops som syftar till att utveckla organisationer genom att stärka både chefer och medarbetare. Men deras arbete slutar inte där – nu kickar de igång välgörenhetsinsamlingen till Bröstcancerförbundet. Som ett av de första företagen i världen är Minds Unlimited certifierade på medvetenhetsträningen Search Inside Yourself, som är utvecklad på Google. Minds Unlimited erbjuder ledarskapsutbildningar, workshops och skräddarsyr utbildningar för näringslivet och offentliga sektorn. Läs mer på: https://www.mindsunlimited.se Mindfullness för organisationsutveckling När Minds Unlimited grundades i 2010 hade de flesta redan kunskap om att mindfulness kunde användas för stresshantering. Det var dock inte många som kunde tro att det kunde vara något för organisationsutveckling. Idag har de flesta insikt om att mindfulness är både bredare och djupare än bara stresshantering. Det är beprövat att utbildningar som baseras på mindfulness inte bara utvecklar ledare, men gör också att förmågan att kommunicera och samarbeta förbättras markant. Detta är något som blir allt viktigare med tanke på den snabba utvecklingstakt och förändring som de flesta organisationer ständigt genomgår i dagens samhälle. Positiva effekter både på individ- och organisationsnivå
Inner Growth är en skräddarsydd medarbetarutbildning som riktar sig till företag och organisationer som önskar genomföra utbildningen internt. Efter endast 20 timmars kurs plus egen träning har deltagaren påbörjat en förändringsprocess som för med sig många hållbara positiva effekter. På individnivå kan det bland annat innebära att man mår bättre överlag, får mer kraft och känner sig mer i harmoni med sig själv. Man får verktyg som gör att man hanterar stress bättre i vardagen och att man har energi kvar efter att arbetsdagen är slut. Det hjälper också individen att stanna upp och reflektera vilket i sin tur leder till att personalen mår och trivs bättre på arbetsplatsen och minskar sjukfrånvaron. På organisationsnivå kan effekterna vara bättre samarbetsförmåga, bättre stämning på arbetsplatsen, lägre stressnivåer och bättre beslutsfattande. Effekter från ett ledar- och organisationsperspektiv: ¥ Attraherar talanger: Förmågan att attrahera talanger påverkas av flera olika faktorer, men ledarskap och samarbetsklimat har en stor betydelse. ¥ Skapar en arbetsmiljö präglad av kreativitet, arbetsglädje, flexibilitet och ökad fysisk och mental närvaro. ¥ Skapar engagemang: Mindfullness utvecklar empati, samarbetsförmåga och förändringsvilja vilket leder till större engagemang bland anställda. ¥ Ger verktyg att hantera konflikter både på arbetsplatsen och utanför arbetet. ¥ Sänker stressen: Förbättrad fysisk och psykisk hälsa vilket leder till färre sjukskrivningar. Att introducera mindfulness till personalen är en beprövad metod som ger flera fördelar både för individen, arbetsmiljön och hela organisationen. Genom att anlita Minds Unlimited bidrar din organisation också till en bättre värld för alla. Var med i insamlingen till Bröstcancerförbundet du med. Minds Unlimited AB ingår i en koncern tillsammans med Mindfulnessgruppen AB. Mindfulnessgruppen utbildar mindfulnessinstruktörer och erbjuder mindfulnesskurser för privatpersoner.

2019-10-03 2099-11-02

MU