Till minne av vår bästa vän Emelie
Johanna Olofsson och Helena Winka Storuman Din gåva till Bröstcancerfonden!

Till minne av vår bästa vän Emelie

Det ofattbara och det som inte fick ske, har skett. Vår envisa, omtänksamma, kloka och bästa vän Emelie har lämnat oss, alldeles för tidigt. 2017 blev Emelie diagnostiserad med bröstcancer och livet tog en vändning ingen av oss var förberedd på. En vändning som innebar en stor oro och ovisshet för framtiden. Hennes envishet gjorde henne stark. Hon vann, hon segrade och vi kunde fortsätta leva livet tillsammans. 2018 drabbas hon återigen men med hennes envishet hade vi alla goda förhoppningar inför framtiden. Kampen blev för tuff och den fruktansvärda sjukdomen tog Emelie ifrån oss, endast 27 år gammal med hela livet framför sig. Det finns ingenting vi kan göra för att få vår bästa vän tillbaka. Hon är nu vår ängel och minnet av henne kommer vi alltid bära med oss med stor sorg och saknad. Vi vill genom denna insamling stötta forskningen, precis som Emelie, så att andra kan få möjligheten att gå segrande ur kampen och fortsätter vara en bästa vän, en syster, en dotter och flickvän här hos oss. Älskade vän, vi ses i himlen! Johanna Olofsson och Helena Winka

2019-03-23 2019-05-01

Johanna Olofsson och Helena Winka